Ørsted og Milton Abbey indgår partnerskab, der skal optimere skolens energiforbrug

Ørsted og Milton Abbey har underskrevet en ny, langsigtet 18-årig aftale, der gør Ørsted til skolens Energy as a Service-leverandør (EaaS).

Om Milton Abbey

I en nylig undersøgelse foretaget af Independent Schools Inspectorate blev Milton Abbey, en dag- og kostskole for piger og drenge i alderen 13-18 år og beliggende mellem Blandford og Dorchester, vurderet som værende ”meget dygtige til at nå sit mål om at gøre det muligt for alle elever at udnytte deres akademiske potentiale bedst muligt”.  Rapporten roste også skolens ”fremragende” undervisningstilbud og fremhævede dens ”omhyggeligt strukturerede og brede pensum”.  Milton Abbey er stolt over at kunne tilbyde det bredeste udvalg af erhvervsfag i den uafhængige sektor, sammen med eksamener på afgangsprøve- og gymnasieniveau.

Kontakt camilla.bashaarat@miltonabbey.co.uk for pressehenvendelser

Ørsted overtager al energistyring på vegne af Milton Abbey, der er en selvstyrende dag- og kostskole for piger og drenge i Dorset i det sydvestlige England.  Ved at levere en komplet, skræddersyet energiløsning kan Ørsted hjælpe Milton Abbey med at bruge energi på en mere intelligent måde, hvilket i sidste ende reducerer forbruget og omkostningerne.

Hos Milton Abbey vil Ørsted:

• Overtage al styring og vedligeholdelse af skolens varmeanlæg, bl.a. tre biomassekedler
  • Optimere varmeanlæggets ydeevne med 35 %
  • Håndtere indkøb af biomassepiller
  • Løbende undersøge fremtidige muligheder for yderligere energibesparelser og -produktion på skolen
  • Tilbyde seminarer, klasseundervisning og Q&A’er om energianvendelse og -forbrug for eleverne på Milton Abbey

Jeff Whittingham, Managing Director for Ørsted UK Sales, siger:

”Vi har arbejdet meget tæt sammen med Milton Abbey om dette langsigtede partnerskab for virkelig at få en forståelse af det fantastiske sted, hvor skolen ligger, og hvordan energiforbruget kan optimeres. Vi er glade for at kunne overtage skolens energistyring.”

”For travle, succesrige virksomheder som Milton Abbey kan det ofte virke som om, at der ikke er timer nok i døgnet til at få kontrol over energiforbruget og ydeevnen. Ved at tage rollen som Energy as a Service-leverandør får vi mulighed for at bruge vores store ekspertise til at optimere dette, så skolen kan koncentrere sig om sin kerneydelse.”

”Et tæt samarbejde med virksomheder og organisationer på den her måde kan hjælpe os alle med at få en bedre og grønnere energifremtid.”

Magnus Bashaarat, rektor på Milton Abbey, siger:

”Her på Milton Abbey er vi meget bevidste om de smukke omgivelser, vi alle nyder godt af, og vi tager vores ansvar i forhold til at beskytte miljøet meget alvorligt.  Vi glæder os til at arbejde sammen med Ørsted, så vi kan forbedre vores energibesparelser overalt på skolen og reducere vores CO2-fodaftryk.”

Ørsteds Energy as a Service-løsning er del i en ny strategi målrettet erhvervskunder i flere europæiske lande. Strategien tager hensyn til den enkelte virksomheds behov, ambitioner og aktiver. Målet er at udvikle en løsning, der giver virksomheden mulighed for at opnå besparelser, samtidig med at CO2-udledningen reduceres. Løsningen består af en række tiltag, bl.a. bæredygtigt indkøb, on-site produktion og lagring for at optimere kundens samlede energiforbrug.

Morten Kidal +45 9955 9583