Ørsted opfører vindmøllepark i Nebraska

Lincoln Clean Energy (LCE), Ørsteds amerikanske onshore-selskab og førende udvikler af vedvarende energi i USA, har givet endelig godkendelse til at fortsætte opførelsen af vindmølleparken Plum Creek i Wayne County, Nebraska. Godkendelse kommer, efter at Ørsteds bestyrelse har truffet endelige investeringsbeslutning på projektet.

Vindmølleparken på 230 MW forventes at blive idriftsat i 2020 og vil kunne producere strøm nok til at forsyne op til 100.000 husstande om året. Med Plum Creek  har LCE nu 670 MW landvind under opførelse på tværs af tre stater: Texas, Nebraska og South Dakota.

LCE har indgået langsigtede elkøbsaftaler for parken med The J.M. Smucker Company, Vail Resorts og Avery Dennison Corporation.

”Vi er glade for, at vindmølleparken Plum Creek har nået denne vigtige milepæl, som sikrer, at vi kan nå målet om kommerciel idriftsættelse i 2020,” siger Declan Flanagan, der er administrerende direktør i LCE. ”Plum Creek er en fantastisk udvidelse af vores voksende portefølje og styrker vores geografiske tilstedeværelse på det attraktive Southwest Power Pool-marked, der dækker det centrale USA.”

Pressehenvendelser (USA):
Wendy Prabhu