Reducer dit varmeforbrug med din smartphone eller pc

Danske husholdninger får nemmere ved at styre deres varmeforbrug på en smart og intelligent måde.

DONG Energy og GreenWave Reality lancerer nu en energibesparende og intelligent styring af varmeforbrug. Med løsningen får danske husholdninger mulighed for at opnå en større komfort og en besparelse på energien på op til cirka 23%.

Skræddersy dit forbrug

Med den nye løsning kan energiforbruget overvåges og reguleres via smartphone eller pc. Så kan hævning og sænkning af temperaturen skræddersys, både i den samlede husstand og i individuelle rum. For eksempel kan man automatisk sænke temperaturen, mens man er på arbejde. Eller kun varme køkkenet op om morgenen, hvis det er der, familien opholder sig.

Ambitionen for DONG Energy og GreenWave Reality er at skabe et system, der er både intuitivt og brugervenligt, og boligejerne skal selv kunne sætte systemet op ganske hurtigt, og uden yderligere installation.

Løsningen består af en brugervenlig applikation, der downloades til smartphone eller pc. Applikationen giver forbrugerne et intuitivt overblik over deres varmeforbrug, samt muligheder for at skræddersy varmeskemaer, helt ned til det enkelte varmeapparat. Eller benytte en af de præ-programmerede indstillinger. Udover applikationen følger der trådløse termostater fra Danfoss og en intelligent enhed til styring af kommunikationen, med i den samlede pakke.

Håndgribelig besparelse

“Dette er vores første intelligente løsning til de danske hjem. Vi ser det som vores opgave at hjælpe kunderne med at spare på energien, og her er intelligent styring af varmeforbruget en oplagt løsning. Og samtidig vil vi tilbyde dem en mere engagerende og håndgribelig måde at se, overvåge og effektivisere deres energiforbrug på. GreenWave Reality kunne levere den rette brugervenlige platform, så de var en oplagt partner for os”, siger Louise Hahn, Vice President i DONG Energy.

”Løsningen er blevet testet af Danfoss til at spare op til 23% energi, så omkostning til at anskaffelse og et månedligt abonnement er hurtigt tjent hjem. Derudover giver den forbrugerne en engagerende oplevelse omkring deres varmeforbrug. Og samtidig lægger vi fundamentet for yderligere applikationer, der kan gøre hjemmet mere intelligent. Det ved vi, at DONG Energy har planer om, og det vil vi meget gerne være med til at realisere”, siger Peter W. Christensen, GM Europe og medstifter af GreenWave Reality.

Morten Kidal +45 9955 9583