DONG Energy vælger Vlissingen havn til Borssele 1 og 2

DONG Energy og Zeeland Seaports har underskrevet en hensigtserklæring om etableringen af et O&M-anlæg i Vlissingen Buitenhaven til drift og vedligehold af havmølleparken Borssele 1 og 2.

DONG Energy og Zeeland Seaports har indgået aftale om at videreudvikle et område af Vlissingen Buitenhaven hen over de kommende måneder, hvorefter den endelige kontrakt vil blive underskrevet. Det vil ske, så snart parterne er nået til enighed om alle vilkår og betingelser.

Borssele 1 og 2 bliver en af verdens største vindmølleparker (752 MW), og der er derfor behov for gode drifts- og vedligeholdelsesfaciliteter. DONG Energy har tidligere etableret lignende O&M-baser i Storbritannien, Tyskland og Danmark.

Jasper Vis, Country Manager for DONG Energy Holland, siger: "Vi blev taget imod med åbne arme i Zeeland, da vi vandt udbuddet om Borssele 1 og 2. Vi glæder os til at slå os ned i Zeeland-provinsen og bidrage til regionens videre økonomiske udvikling, bl.a. via jobskabelse. Vi vil naturligvis tage kontakt til lokale virksomheder og kommende naboer med henblik på at undersøge mulighederne for samarbejde."

Claus Bøjle Møller, Programme Director for Borssele 1&2, DONG Energy, siger: "Vlissingen har den optimale placering for vores O&M-base med hensyn til de logistiske forhold både på havet og på land, og havnen tilbyder samtidig de nødvendige maritime faciliteter til opførelse og drift af vores nye havmøllepark."